Hopp til innhold
X
Innhald

Konkurranse om rutefarten

DS Jotunheim, som konkurrerte med Fylkesbaatane om gods og passasjerar på Sognefjorden. Foto: K. Knudsen, eigar: Knudsensamlingen, UBB.

DS Jotunheim, som konkurrerte med Fylkesbaatane om gods og passasjerar på Sognefjorden. Foto: K. Knudsen, eigar: Knudsensamlingen, UBB.

DS Jotunheim, som konkurrerte med Fylkesbaatane om gods og passasjerar på Sognefjorden. Foto: K. Knudsen, eigar: Knudsensamlingen, UBB.

DS Jotunheim, som konkurrerte med Fylkesbaatane om gods og passasjerar på Sognefjorden. Foto: K. Knudsen, eigar: Knudsensamlingen, UBB.

På slutten av 1800-talet fekk Fylkesbaatane sterk konkurranse frå andre ruteselskap i trafikken mellom fjordafylket og Bergen.

Konkurransen vart særleg hard på Sogn, der konkurrentar til Fylkesbaatane ofte vart nekta å bruke «amtskaia» og difor fann seg andre allierte som bygde eigne kaier og pakkhus.

Slik var det også i «Habben» i Lærdal, der det vart bygd eiga kai - Urasanden bryggje. Her vart dampskipa «Jotunheim» og «Ørnen» ekspederte, og kaia fekk på folkemunne namnet «Ørnebryggja» etter skipet som la til der.

Kjelder

Kjeldeliste til Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane 

Artikkelen er basert på NRKs Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane (2001–2014). 

Publisert digitalt etter avtale med NRK 2014.

Artiklane i fylkeleksikonet blir dessverre sjeldan oppdaterte, grunna manglande ekstern finansiering etter at Allkunne tok over artiklane frå NRK. Meld gjerne frå om feil eller manglar til allkunne(a)allkunne.no.


Sist oppdatert: 11.05.2011