Hopp til innhold
X
Innhald

Samferdsle i Sogndal

Då tverrsambandet Sogndal-Skei om Fjærland vart opna i 1994 var det ein samferdslerevolusjon for heile fylket. For Fjærland førde det til at bygda flytta over frå Balestrand til Sogndal kommune. Foto: Kjell Arvid Stølen, NRK.

Då tverrsambandet Sogndal-Skei om Fjærland vart opna i 1994 var det ein samferdslerevolusjon for heile fylket. For Fjærland førde det til at bygda flytta over frå Balestrand til Sogndal kommune. Foto: Kjell Arvid Stølen, NRK.

Gamle ferdslevegar i Sogndal

I eldre tid var det ferdslevegar frå Sogndal til Hafslo om Årøydalen,frå Fjærland til Veitastrond gjennom Supphelledalen og frå Eide til Kaupanger.

Køyrevegar i Sogndal

Dei første vegane for hest og kjerre vart opna i 1848, frå Sogndal til Marifjøra og frå Kaupanger til Loftesnes.

Riksveg 55 mellom Sogndal og Hafslo ved Årøy. Foto: Kjell Arvid Stølen, NRK.

Riksveg 55 mellom Sogndal og Hafslo ved Årøy. Foto: Kjell Arvid Stølen, NRK.

Jernbaneplanar i Sogndal

Sogndal var i 1890 samlingsstad for eit folkemøte om linevalet for den påtenkte Bergensbanen. Her skreiv kring 300 sogningar på kravet om at Bergensbanen måtte byggjast etter «fjordlina» Hemsedal-Lærdal-Aurland-Voss.

Første rutebilen i Sogn. © Fylkesarkivet.

Første rutebilen i Sogn. © Fylkesarkivet.

Den første rutebilen i Sogndal

Indre Sogn Automobilselskap A/S og seinare Indre Sogns Automobillag og Sogn Billag har vore dei dominerande trafikkselskapa i Sogndal og grannekommunane heilt frå 1916.

Frå 1934 har ferjer spela ei vikig rolle i samferdsla i Sogndal. Her har ferja Sognefjord lagt frå kai i Kaupanger på veg til Gudvangen med turistar. Foto: Kjell Arvid Stølen, NRK.

Frå 1934 har ferjer spela ei vikig rolle i samferdsla i Sogndal. Her har ferja Sognefjord lagt frå kai i Kaupanger på veg til Gudvangen med turistar. Foto: Kjell Arvid Stølen, NRK.

Ferdsla på fjorden i Sogndal

– stoppestadar og ferjesamband.

Sogndal Lufthamn

Sogndal Lufthamn på Haukåsen vart opna i 1971, samstundes med småflyplassen i Florø og småflyplassen på Øyrane i Førde.

Widerøe har hatt konsesjon på rutene til og frå Sogndal Lufthamn sidan 1971. Foto: Morten Holm, Scanpix.

Widerøe har hatt konsesjon på rutene til og frå Sogndal Lufthamn sidan 1971. Foto: Morten Holm, Scanpix.

Posten i Sogndal

Fram til midten av 1800-talet vart Sogndals-posten send med kurér eller tilfeldige privatpersonar frå innløpet til Sogndalsfjorden. Men Sogndal utvikla seg etter kvart til ein administrasjonsstad for mangt og mykje i indre Sogn, og Sogndal postopneri vart opna i 1841 på Loftesnes.

Telefonen i Sogndal

Kaupanger, Amla og Sogndalsfjøra fekk rikstelefon i 1896.

Storehogen hovudsendar

for radio og fjernsyn vart bygd i 1959. Stasjonen fekk då eit 42 meter høgt antennetårn.

Øvingsbane på Kaupangerskogen

I 1988 bygde Sogn Motorsenter øvingsbane for motorkøyrety på Kaupangerskogen. I 2002 vart den første godkjende go-cart-bana i fylket opna like ved øvingsbana.

Passasjerene ros ut til dampbåten heiter dette måleriet til Anders Askevold. Det fortel om samferdsla før det vart bygt skikkelege kaier. © Blomqvist Kunsthandel.

Passasjerene ros ut til dampbåten heiter dette måleriet til Anders Askevold. Det fortel om samferdsla før det vart bygt skikkelege kaier. © Blomqvist Kunsthandel.

Kjelder

Kjeldeliste til Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane 

Artikkelen er basert på NRKs Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane (2001–2014). Publisert digitalt etter avtale med NRK i 2014. 

I 2021 tek Vestland fylkeskommune ved Fylkesarkivet over innhaldet i Fylkesleksikon for Sogn og FjordaneDette innhaldet blir derfor ikkje lenger oppdatert på allkunne.no. Feil eller manglar som blir melde inn til post(a)allkunne.no, blir registrerte og overleverte til denye eigaren 

Les meir om overtakinga av Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane. 


Sist oppdatert: 19.08.2011