Hopp til innhold
X
Innhald

Jernbaneplanar i Sogndal

Sogndal hadde hatt jernbanestasjon dersom planane om bane mellom Flåm og Trondheim hadde blitt realisert. Foto: Harald M. Valderhaug. Eigar: Sogn og Fjordane fylkeskommune/Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane.

Sogndal hadde hatt jernbanestasjon dersom planane om bane mellom Flåm og Trondheim hadde blitt realisert. Foto: Harald M. Valderhaug. Eigar: Sogn og Fjordane fylkeskommune/Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane.

Sogndal var i 1890 samlingsstad for eit folkemøte om linevalet for den påtenkte Bergensbanen (Oslo-Bergen). Her skreiv kring 300 sogningar på kravet om at Bergensbanen måtte byggjast etter «fjordlina» Hemsedal-Lærdal-Aurland-Voss.

I 1894 vedtok Stortinget høgsfjellslina over Finse, og Bergensbanen vart opna i 1909. I åra rundt 1. verdskrig rasa «jernbanefeberen» på Vestlandet. Då var også strekninga Sogndal-Jostedal-Handspiki-Ottadalen inne i kappestriden om kvar ei vestlandsk stamjernbane skulle gå. Tanken var då å frakte togsetta over Sognefjorden frå Flåm på jernbaneferje til Sogndal.

Med stortingsrepresentant Anders J. Bøyum i spissen, vart det også lansert ein plan om kryssing av Sognefjorden nord til til Hella, og så jernbane langs Fjærlandsfjordent til Fjærland med tunnel under Jostedalsbreen til Skei i Jølster - dvs. etter same lina som Fjærlandstunnelen i dag fylgjer.

Les meir om Jernbaneplanane i Sogn og Fjordane

Kjelder

Kjeldeliste til Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane 

Artikkelen er basert på NRKs Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane (2001–2014). Publisert digitalt etter avtale med NRK i 2014. 

I 2021 tek Vestland fylkeskommune ved Fylkesarkivet over innhaldet i Fylkesleksikon for Sogn og FjordaneDette innhaldet blir derfor ikkje lenger oppdatert på allkunne.no. Feil eller manglar som blir melde inn til post(a)allkunne.no, blir registrerte og overleverte til denye eigaren 

Les meir om overtakinga av Fylkesleksikon for Sogn og Fjordane. 


Sist oppdatert: 18.08.2011