Forsvaret kommunikasjon har som hovedoppgave å forestå ekstern kommunikasjon og omdømmebygging for Forsvaret. Det blir blant annet gjort ved holdnings- og rekrutteringskampanjer gjennom ulike kanaler, inklusive Forsvarets sentrale internettsted, forsvaret.no, så vel som etatens intranett og på sosiale medier.
Kommunikasjonen bygges rundt slagordet «For alt vi har. Og alt vi er.» – som startet som en omdømmekampanje i 2011.
FKOM gjennomfører årlige innbyggerundersøkelser for å måle holdninger til Forsvaret i befolkningen, så vel som medarbeiderundersøkelser internt i Forsvaret, og verneplikts- og utdanningsundersøkelser, og gjennomfører regelmessige medieanalyser.
Avdelingen forvalter Forsvarets digitale foto- og filmarkiv (Forsvarets mediearkiv), og produserer selv informasjonsmateriell, inklusive film, samt podkaster. FKOM har også ansvaret for å forvalte Forsvarets heraldikk.
Kommentarer (2)
skrev Erlend Hammer
Hei Dag. FMS har nylig bytta navn. Endrer du art.? Takk! Mvh. Erlend
svarte Dag Leraand
Takk for varselet; rettet opp!
Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.
Du må være logget inn for å kommentere.